Dag 15 – Rejsedag, BBQ og udsigt

I dag skulle vi køre små 500 km, så det var primært en rejsedag. Vi har valgt at have enkelt dage med lidt længere kørsel, da vi rigtigt gerne ville til Utah og Colorado for at se et par nationalparker. Men selvom en del tid bliver brugt i bilen betyder det ikke vi ikke oplever noget :o)

Den første del af turen var på I10 (motorvej) som vi har kørt på siden Florida. Som tidligere skrevet glæder vi os til at komme væk fra I10 og ud på landevejene, det skete senere på dagen :o)

Bedstemor har sørget for vi kan høre Harry Potter på lydbog, så det fik vi gjort en del af turen i dag. Super hyggeligt. Generelt klarer drengene køreturerne rigtigt godt, for det meste sidder Storm for sig selv på bageste sæde (række 3) og Bedstemor eller Winnie sidder sammen med Villads og Sylvester på række 2 (det normale bagsæde). Jeg har kørt hele vejen og det ser ud til vi fortsætter på den måde. Drengene bruger deres iPad’s og iPhones rigtigt meget, så de ser ikke så meget før vi holder pauser, til gengæld er de for det meste rolige. Storm har fundet et online spil som han spiller rigtigt meget, så det er han helt væk i. De sidste par dage har vi hørt meget om hans kamp for at overtage Norge.. Når vi er ude af bilen så bliver spillemaskinerne lagt væk og vi oplever en masse sammen :o)

Vi kørte stort set uden stop frem til frokosttid. Vi havde besluttet os for at finde en BBQ restaurant til frokost. Da klokken var nogle minutter over 12 fandt vi en lokal BBQ restaurant som vi spiste frokost på. Super god BBQ, der var mere end vi kunne spise, så kokken kom og sørgede for vi fik det pakket ind og taget med. Jeg tror ikke han kunne bære tanken om det skulle smides ud :o)

Godt mætte korte vi til den lokale Walmart og fik handlet ind. Vi har efterhånden en god rutine i at handle ind i Walmart, så de kan gøre hurtigere end i starten. Forretningerne er kæmpe store (Bilka go home..) så det er godt at have en fornemmelse af hvor de relevante vare står. Sylvester og Storm går altid rundt selv og finder en masse “gode ting” som de gerne vil købe, ofte må de lægge det tilbage ;o)

Hele dagen har budt på nye landskaber og derfor er tiden bag rattet bestemt ikke dårlig brugt. Det er fantastisk at se de store landskaber og de store forskelle. Vi var enige om at de 500 km havde virket som forholdvis hurtigt overstået.

Da vi ankom til hotellet skyndte vi os op på værelset og skiftede til badetøj. De sidste tre dage har været med et hotel uden pool, så der var noget der skulle indhentes. De fleste ture i poolen er med os alle sammen. Storm og Sylvester vil gerne slås/lege i poolen, mens Villads holder sig til de voksne (for det meste), de to andre leger lidt for vildt. Dog vil de alle sammen “slås” med mig, så jeg bruger pool turen på at kaste med Sylvester og Villads og “mosle” med Storm – hårdt arbejde 😉

Efter poolturen tog Storm og jeg en halv time i Fitness rummet. Det er Storm som rigtigt gerne vil, og jeg har rigtigt godt af det :o)

Inden aftensmad tog vi op til Big Spring State Park som var et naturområde med udsigt ud over Big Spring. Super fint og en dejlig tur.

Aftensmaden blev hentet på en lokal burgerbar. En af den slags hvor man holder på en parkeringsplads, så kommer der en ansat og tager din bestilling og senere kommer tilbage til maden. Hyggeligt sted hvor 50er musik spillede i højtalerne. Maden blev indtaget på hotellet og smagte rigtigt godt.

Vi er nu halvvejs igennem vores roadtrip. Vi har allerede oplevet utroligt meget og vi ser frem til at opleve lige så meget igen. Generelt går det rigtigt fint med at rejse sammen alle seks. Vi har dog tre drenge hvor energien er høj når de kommer ud af bilen, så der skal med jævne mellemrum tysses og løses konflikter. Storm er også kommet i den alder hvor vi i perioder er mega trælse :o) Men jeg tror vi alle nyder ferien fuldt ud (jeg gør i hvert fald).

Sune

2 thoughts to “Dag 15 – Rejsedag, BBQ og udsigt”

1. Hej med jer

Ja, selv køreture kan virke som ferie. Forstår godt at man nyder forskellene og ser landskabet skifte. Det giver helt sikkert en frihedsfølelse og fornemmelse af, blot at være en lille brik i den store verden.

Ser frem til flere opdateringer.

PS – turene i poolen med at mosle drengene giver vel mindst lige så meget motion som fitness

2. Ja det er udfordrende at være teenageforældre 😉
    Dejligt at følge med i jeres ferie – det er næsten som at være der selv 🙂