Dag 17 – Route 66, Blue Hole og en ekstra time

I dag var dagen hvor vi skulle forlade Texas. Vi har alle været rigtig glade for Texas, her har været mange spændende ting at opleve. Jeg tror bestemt vi komme tilbage til Texas engang. Texas er også den stat, hvor de har dyrket deres stat mest (set udfra det vi har oplevet). Der er Texas flag og Texas forme overalt. Fx. kunne man få en Texas formet vaffel på vores hotel i San Antonio.

En stor del af dagen skulle køres på den gamle “Route 66”. Route 66 er egentligt nedlagt, men den er genopstået som en attraktion. Det er ikke muligt at køre på den gamle rute 100 %, men der findes mange sider der guider en til at ramme den så godt som muligt.

Vi startede ved en klassisk Route 66 attraktion lige uden for Amarillo kaldet “Cadillac Ranch”. Kort fortalt er det 10 gamle Cadillac’s der er gravet halvt ned i jorden på en mark. Alle er velkomne til male med maling på dem. Lidt sjovt at det er blevet en stor attraktion, omvendt var det også en sjov oplevelse. Vi fandt et par spray flasker, så vi fik også malet en del.

Herefter kørte vi et godt stykke af Route 66 udenfor motorvejen (I40). Det var en super fin tur, der bød på en del nuværende samt nedlagte “Route 66” moteller, tankstationer og diners. Vi fik også kørt 30 km på en grusvej. Vi havde fundet en side der hjalp os til at køre på de rigtige veje, dette er nødvendigt da vores GPS hele tiden vi have os på motorvejen eller store omveje.

En af oplevelserne var besøget på Midpoint Cafe. Det er en cafe placeret præcis på midten af Route 66 (vi regnede ikke efter), så der skulle være lige lang til Chicago og Los Angeles. Winnie og jeg syntes det var særligt sjovt da vi har været i begge ende (start og slut). På cafeen fik vi et stykke tærte hver (det var det eneste de serverede). Drengene fik en Elvis tærte med peanutbutter og banan :o)

En anden oplevelse på Route 66 var “Blue Hole” i Santa Rosa. Det er et meget dybt hul (ca. 40 meter) med vand i. Man kan både bade og dykke i hullet. Da hullet er meget dybt var der ikke tilladt for børn under 10 år og springe ud (hvilket Sylvester mildt sagt ikke var tilfreds med). Sylvester og Villads kunne bade fra kanten, hvor der var lavet en bund så de kunne bunde. Vandet var temmeligt koldt, men efter en del tuderi så kom alle drenge i vandet. Storm var super modig og sprang i vandet både fra en vippe og fra toppen af skranten. En virkelig dejlig dukkert og super oplevelse.

Så blev GPS sat til vores hotel i Santa Fe, halvdelen af turen var på motorvej og den anden halvdel var på landevej.

Generelt har landskabet skabt rigtig meget begejstring i dag. Hele turen har simpelthen været så flot. Og den er kun blevet flottere jo tættere vi er kommet til Santa Fe. Jeg elsker virkelig den natur som vi ser nu og jeg glæder mig vildt meget til at se mere i Utah og Colorado.

Vi fik også en ekstra time undervejs. Da vi kørte ind i New Mexico kørte vi også ind i en ny tidszone. Derfor er der nu 8 timers tidsforskel til Danmark.

Da vi ankom til hotellet blev der taget en tur i poolen og trænet lidt. Vi har været så meget i pool at vi er en del der begynder at få problemer med huden (tørre ud). Derfor er der nu købt dyre creme og besluttet et par dages pool pause :o(

Til aftensmad fandt vi en lokal restaurant som skrev de lavede traditionel New Mexico mad. Om det var tilfældet ved jeg ikke. Men jeg ved maden var super god :o)

Sune

2 thoughts to “Dag 17 – Route 66, Blue Hole og en ekstra time”

1. Hej alle sammen :o) Jeg håber at i har det godt – Det ser rigtig spændene ud alt det i har oplevet indtil videre og
    Tusinde tak for jeres brev, jeg håber at i vil sende flere imens i er afsted :o)
    PS det er en sej lorte hat 😀