Dag 1 – Afsted til Miami

Så blev det endelig dagen hvor vi skulle afsted. Winnie stod op klokken 4.00 og klokken 4.20 var vi alle oppe. Det sidste blev pakket og klokken 05.05 kom vores taxa.

Alt gik fint og effektivt i Københavns lufthavn. Efter paskontrollen fandt vi et hyggeligt lille hjørne med udsigt til vores fly. Her fik vi spist vores morgenmad som Bedstemor havde lavet.

Flyet var lidt forsinket, men det var ikke noget problem da vi havde massere tid i Heathrow.

Heathrow lufthavn er kæmpestor og det tog os en time at komme fra flyet og hen til den nye terminal (inkl. endnu et sikkerhedstjek). American Airlines har tilføjet lidt ekstra sikkerhed hvor man bliver udsat for et mindre forhør (alle sammen inkl. børn).

Efter små fire timer i Heathrow fandt vi vores fly og vores pladser. Vi fløj med American Airlines og havde på forhånd ikke hørt meget godt om dem. Men det var en fin ny kabine og maden og betjening var udemærket (i forhold til hvad man får på et fly). Flyveturen varede 9 timer og 10 minutter (lande 30 min før tid). Alt i alt en god oplevelse hvor Winnie fik sovet det meste af turen og vi andre fik set en masse film og serier.

Oplevelsen med Miami lufthavn var til gengæld lidt af en prøvelse. Vi starte med at stå i immigrationen i 1,5 time. Derefter skulle vi hente vores bil ved Avis. Der var en kæmpe kø og da vi havde stået i kø i 1,5 time prøvede jeg at gå til deres skranke for klub medlemmer. Her fik jeg af vide de slet ikke havde den bil som vi skulle have. Efter en halv time (hvor Winnie kun var halvvejs igennem den normale kø) fik vi endelig en bil. En stor Mercedes SUV, men desværre ikke så stor som det vi har brug for. Så den skal byttes i morgen..

Nu sidder vi på hotelværelset klokken er 3.35 dansk tid og Sylvester og Storm sover. Vi andre sidder og snakker, jeg tænker vi snart sover.

En hård afslutning på en god rejsedag. Vi håber alting går bedre i morgen.